Honda Talon Forum banner

Ultimate Talon-cargobox

1 reading
48K views 63 replies 25 participants last post by  HondaRed  
#1 · (Edited)
#6 ·
nm6r- dat is de mooiste installatie die ik heb gezien! Zeer goed gedaan en ik hoop dat je het niet erg vindt als ik iets soortgelijks doe. Snelle vraag, heb je met je KWT-deeltjesafscheider problemen met het deksel dat de flexibele slang raakt? Ik heb dezelfde opstelling op mijn Honda. Waar heb je de doos besteld? Ik heb hem niet kunnen vinden voor de prijs die je hebt betaald.

Ik heb de ultieme Talon-cargobox geïnstalleerd.
Ziet er geweldig uit, duurzaam, weerbestendig, gemakkelijk in/uit, geen lelijke riemen, $125.

https://www.mooseutilities.com/products/?productId=121242

View attachment 1068

View attachment 1069
Ik heb er een montageplaat voor gemaakt.
Deze wordt met 8 afstandhouders en 8 langere bouten aan het bedframe bevestigd.

View attachment 1070
De cargobox wordt met vier 1/4-20 knoppen op de plaat gemonteerd.

#7 ·
nm6r- dat is de mooiste installatie die ik heb gezien! Zeer goed gedaan en ik hoop dat je het niet erg vindt als ik iets soortgelijks doe. Snelle vraag, heb je met je KWT-deeltjesafscheider problemen met het deksel dat de flexibele slang raakt? Ik heb dezelfde opstelling op mijn Honda. Waar heb je de doos besteld? Ik heb hem niet kunnen vinden voor de prijs die je hebt betaald.
Sorry voor de late reactie. Ik ben gisteravond pas teruggekomen van 10 dagen off the grid rijden op de Talon en vissen. De doos werkte prima en er kwam geen stof of regen in.

Het deksel gaat open zonder de flexibele slang op de deeltjesafscheider te raken. Ik moest de vlaggenhouder op de kooi van mijn 1000R verwijderen. Ik begrijp dat dat niet nodig is op een 1000X-4.

Ik heb mijn doos besteld bij Cycle Gear. Ik had een kortingsbon van $20 en de man bij Cycle Gear gaf me nog eens 10% korting.

#12 ·
Ziet er geweldig uit, duurzaam, weerbestendig, gemakkelijk in/uit, geen lelijke riemen, $125.

View attachment 1068

View attachment 1069

View attachment 1070
Ik ben net lid geworden van het forum. Ik heb een '20 X4 Fox Live Valve. Ik heb al een tijdje rondgekeken voor een opbergbox voor zowel eten als gereedschap, etc. Uw oplossing ziet er geweldig uit.
Twee vragen; Zit de box in de bedvorm?
Ik weet dat hij op de aluminium plaat zit, maar past hij in de buitenrand?
Ten tweede, als ik de foto's goed zie, heeft u de plaat met 4 bouten vastgeschroefd en vervolgens de box met nog eens 4 bouten van binnenuit de box. Klopt dat?

Bedankt!

#13 ·
Ik ben net lid geworden van het forum. Ik heb een '20 X4 Fox Live Valve. Ik heb al een tijdje rondgekeken voor een opbergbox voor zowel eten als gereedschap, etc. Uw oplossing ziet er geweldig uit.
Twee vragen: Zit de box in de bedvorm? Ik weet dat hij op de aluminium plaat staat, maar past hij in de buitenrand? Ten tweede, als ik de foto's goed zie, heeft u de plaat met 4 bouten vastgeschroefd en vervolgens de box met nog eens 4 bouten van binnenuit de box. Klopt dat?

Bedankt!
Ik begrijp echt niet wat u vraagt over de box die in de bedvorm zit en in de buitenrand past.

Ik heb de aluminium plaat met 8 bouten en 8 afstandhouders onder de plaat aan het bedframe geschroefd.

#17 ·
Weet niet zeker of OP er nog is, maar heb je gaten in de bodem van de doos geboord en de bouten erdoorheen laten lopen en vervolgens de spindelmoeren gebruikt om hem vast te zetten/vast te zetten?

Verzonden vanaf mijn SM-N975U met Tapatalk
Ik weet niet of OP er nog is, maar dat is wat ik heb gedaan met mijn cargo box oplossing. Ik heb ook de aluminium plaat gemaakt die overeenkwam met de doos bovenop de laadbak van de vrachtwagen. Werkt prima en is erg solide

#25 ·
Het was gebaseerd op deze draad, gestart door nm6r, dat ik deze box ook heb gekocht. Ik ben er enorm blij mee. Ik heb geen plaat gemaakt om te monteren. Ik heb hem er gewoon in gezet en direct door de vloer van de bed gemonteerd. Ik heb rubberen ringen en een klein beetje RTV gebruikt toen ik de bouten installeerde. Ik heb hem een beetje naar achteren geduwd en ik hoefde het antennebevestigingslipje aan de rechterkant niet af te knippen. Ik wilde ook een Super ATV bedverlenger kunnen plaatsen. Dus ik moest een beetje terug. Ik heb de box in sneeuw, modder, water, alles zonder problemen gehad. Iets anders om te vermelden..... de box is gemaakt met een curve in de achterkant. Dit maakt het heel gemakkelijk om de luchtfilter of olie-inlaat te onderhouden zonder de box te hoeven verwijderen. Nogmaals bedankt nm6r voor het plaatsen van deze vondst.

#50 ·
Het was gebaseerd op deze draad, gestart door nm6r, dat ik deze box ook heb gekocht. Ik ben er zeer tevreden mee. Ik heb geen plaat gemaakt om te monteren. Ik heb hem er gewoon in gezet en direct door de vloer van de bed gemonteerd. Ik heb rubberen ringen en een klein beetje RTV gebruikt toen ik de bouten installeerde. Ik heb hem een beetje naar achteren geduwd en ik hoefde het antennebevestigingslipje aan de rechterkant niet af te knippen. Ik wilde ook een Super ATV bedverlenger kunnen plaatsen. Dus ik moest een beetje terug. Ik heb de box in sneeuw, modder, water, alles zonder problemen gehad. Iets anders om te vermelden..... de box is gemaakt met een curve in de achterkant. Dit maakt het heel gemakkelijk om het luchtfilter of de olie-inlaat te onderhouden zonder de box te hoeven verwijderen. Nogmaals bedankt nm6r voor het plaatsen van deze vondst.

View attachment 2329 View attachment 2328
Bknight187 Ik denk er ook over om de Moose opbergbox te kopen, maar ik heb een vraag. Ik denk erover om een overhead reservewielhouder te kopen, welke heb je en zit deze het openen van het deksel in de weg? Ik was aan het kijken naar de Tusk reservewielhouder.

#35 ·

View attachment 1068

View attachment 1069

View attachment 1070
Waardeer de reactie, ik neem aan dat die box niet vaak wordt verwijderd en als dat wel zo is, is hij dan eenvoudig te verwijderen?

Ook, problemen om bij de airbox te komen met deze opstelling? Ik gok dat je de box helemaal moet verwijderen. Ik wil graag een waterdichte box, maar deze methode lijkt enorm netjes!

Waar heb je de ultieme Talon-cargobox gekocht? Ik ben naar de bijgevoegde link gegaan, maar kon niets vinden. Dit is precies wat we zoeken.

#36 · (Edited)
Waar heb je de ultieme Talon-vracht gekocht? Ik ging naar de bijgevoegde link, maar kon niets vinden. Dit is precies wat we zoeken.
Uiteindelijk ben ik gegaan met een Tractor Supply-vrachtbox en ik heb hem vastgeschroefd aan de bed. Ze is vies op de foto, maar je begrijpt het idee. Uiteindelijk heb ik ook mijn 2 gallon Roto Pax-tank bovenop gemonteerd. Ik heb er tot nu toe ongeveer 50 mijl mee gereden, nul problemen, 25 mijl met de Rotopax gemonteerd. Tot nu toe soepel varen!
Image

#41 ·
Ik heb net een zwarte Sterilite cargo box gekregen voor mijn 2021 Talon R en hij past perfect. De aankoop is gedaan op Amazon, onderdeelnummer 18429001 voor 47,00. Afmetingen zijn 31,25 x 17,63 x 13,88. Deze box is bijna een exacte kopie van de Tractor Supply. Hij past geweldig, is stevig en goed geconstrueerd. Ze hebben er meer dan 8.000 van verkocht en de beoordeling was 4,6 van een 1-5 beoordeling. Dit zal de klus klaren en je een paar dollar besparen. Beveel dit product ten zeerste aan. Ze noemen het een voetbox.

#45 ·
Groeten
haVJIczypqqi8ghroDRB

Wat was het proces om dit direct aan het bed te bevestigen? Ik heb niet de mogelijkheid om een plaat te maken zoals Nm6r deed... Ervan uitgaande dat je op de een of andere manier onder het bed moest komen om bouten te bevestigen? Heb je daar foto's van?
Ik heb een plaat voor de mijne gemaakt zoals NM6r deed, maar geen duimschroeven gebruikt, ik heb bolkopbouten gebruikt. Als je geen plaat wilt maken, kun je de bouten in het bed verwijderen, de doos plaatsen waar je hem wilt hebben, en dan met een rechte pick van onderaf door de boutgaten omhoog gaan en de doos prikken waar je moet boren.

#48 ·
Kleine variatie op de Tractor Supply opbergbox. We hebben hier in dit deel van Montana geen TS, dus dezelfde box gekregen, minus het TS-embleem van Murdoch's.

In plaats van riemen, 1/8" dikke aluminium afstandhouders gebruikt, daarna 3/4" dikke plastic afstandhouders om aan het bed te passen, en de buitenste 4 bedvastzetbouten vervangen door 50 mm (2") 12,9 bouten. Is erg stevig, kan nog steeds de originele D-ringen gebruiken, kan bij het luchtfilter zonder de box te verwijderen, en er is geen conflict met KWT, DRF bumper, of 3 gallon Rotopax.

Attachments

#49 · (Edited)
Goed gedaan TOGR. Ja, MT heeft beperkte winkelopties. Ik ben ook een andere weg gegaan. Ik koos voor een slanke aluminium box met een ingebouwd slot voor de veiligheid. 32x12x5.5 Lund 288272 ATV "front box" Ik heb niet de bandbreedte om een plaat uit te snijden. In plaats daarvan gebruikte ik de bestaande vier boutgaten, met de bestaande sjorringen op hun plaats. Ik gebruikte een houten BBQ-spies met witte verf, van onder het bed, om de boorgaten op de box te markeren. De opening tussen de bedinkepingen en de bodem van de box wordt opgevuld met ringen (inclusief rubberen om aan te spannen). Het slanke profiel laat me ruimte voor stoelen, hout, "gerstenat", etc... Ik vul de box met de benodigdheden: Noco starthulpkit (ik ben dol op dit ding. Ik heb het al gebruikt om andere bestuurders te redden), bandenpomp, treklussen, bergingsringen, EHBO-kit en andere noodvoorraden. Ik ben van plan om wat vast te schroeven op sjorringen voor meer flexibiliteit.

This post has been deleted
#56 ·
#64 ·
Hé Rigor,
Het is de Lund 288272 ATV "front box". Er zijn veel, veel andere fabrikanten. Weet dat alleen de 32" brede in mijn '19 1000R bed passen.

Hier is het voor veel minder dan ik ervoor heb betaald!!! Jegs is ook $106 goedkoper dan Amazon!!!
Hoi daar, Bedankt voor je info over deze box, ik kon contact opnemen met een mens bij JEGS nadat automatische berichten zeiden dat het niet beschikbaar was. Hij belde Lund en zei dat ze er twee in Indiana hadden - stuurde er een naar mij binnen de week met korting! Je hebt gelijk, het past perfect in mijn '19 X, ik ben dol op het lage profiel en de mogelijkheid om het te vergrendelen. Nu moet ik beslissen of ik het al wil bevestigen of nog kan verwijderen indien nodig.....

#59 ·
Ik heb een MacDermid Design box die ik vorig jaar voor mijn Talon heb gekocht, ik ben er dol op. Hij heeft aan elke kant ruimte om een klapstoel aan elke kant in te stoppen. Ik rijd met 32 inch banden en hij komt niet in de buurt van het 10-80 voorfilter. Plus ik heb een glazen achterruit en daar is ook ruimte. De box heeft twee pneumatische liftcilinders, zelfs met de zware 32 inch wielen tilt hij zichzelf op zonder enige moeite. Dit is een prachtige handgemaakte cargo box die van extreem hoge kwaliteit is. MacDermid Design is een familiebedrijf, als je belt spreek je met een van de familieleden. Plus hij is gemaakt in de VS, Phoenix AZ.

Ik heb de mijne nu een jaar en ik zou hem opnieuw kopen.

#62 ·
Paul,

Is dit ding waterdicht of tenminste stofdicht?

Mijn grootste klacht is dat zonder een afgesloten doos, na een rit in het Nevada-stof de items in de doos bedekt zijn met stof en schoongemaakt moeten worden.

Rand
Het is volledig water- en stofdicht. Dit is een doos van zeer hoge kwaliteit. Bel Ty, de zoon van de eigenaar, hij kan je alles over deze doos vertellen. Hier is zijn mobiele nummer 602-881-5050.